Followers

Monday 5 January 2015

kaki tu aurat


salam...

hmm.. macam bersemangat... tapi jangan hangat2 tahi ayam sudahla.. hehehe... aku tak paham, kenapa dia kaitkan ngan najis itu.. huhhu... orang dulu2 setiap yang dikata, pasti ada maknanya.. pasti ada yang tersirat....

untuk muslimah.. bukan lah sukar sangat untuk kita bergaya.. cuma biarlah kena dengan syariat... aku bukan nak menegur atau mengajar sesiapa, lebih pada mengingatkan diri sendiri...

alhamdulillah.. ramai faham dan fasih pasal menutup aurat... aku teringat seorang rakan di UIAM ini, sedang menunggu suami selepas keje... dia ternampak seorang pelajar yang jalan nya macam tersangkut2, asyik mebetulkan kain yang di sarung hari tu.. macam ada yang tak kena, bila dia menegur pelajar tu, jawapan pelajar tu cukup menyentuh hatinya... "stokin saya hilang masa saya solat kat masjid tadi kak.. risau saya, ye lah nampak aurat masa saya melangkah bila saya tak berstokin".. Allahuakbar... tersentuh hati kawan saya dan juga saya yang membaca status itu...

so, janganlah terlupa satu lagi aurat yang di wajibkan ke atas orang perempuan...


so.. sama2 lah kita menjaga aurat kita sebaiknya...

see my old blog... a.k.a ada kisah aku...

~~ wish u were here ~~

2 comments:

  1. highlight of the season
    ehehe
    la ni dah istiqamah dh pakai stokin
    susah klu bangsa pakai kasut orang jatan mcm kamini tetiba terpaksa pakai sipar.. tak notify benda tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa jenis stokin pun, yang penting kita jaga aurat...

      Delete

Total Pageviews